Na czym polega pozycjonowanie stron?

Tłumacz przysięgły online biuro tłumaczeń online Protlumaczenia.pl
Profesjonalny tłumacz przysięgły online
17 lutego, 2017
Strony www Toruń - Projektowanie stron Toruń - Tworzenie stron www - Strony CMS - Responsywne strony www
Strona www – doskonała inwestycja
17 lutego, 2017

Czym nazywamy pozycjonowanie stron? Czy jest to bezpieczna metoda na reklamę mojej strony internetowej? Jakie efekty zapewnia pozycjonowanie stron? Ile kosztuje pozycjonowanie stron? To najczęściej występujące pytania jakie Klienci zadają agencją interaktywnym zanim zainwestują w tego rodzaju usługę.

Skuteczność pozycjonowania zależy od kilku czynników, jak i wykorzystywanych metod. Agencje SEO wręcz konkurują między sobą w opowieściach o tym jak szybko wzrasta pozycja pozycjonowanej przez nich strony i wiedzy na temat „tajnego algorytmu Google”. Najczęściej te agencje, sprzedające tanie i ekspresowe pozycjonowanie, po pewnym czasie prowadzą do zablokowania stron swoich Klientów przez Google. Ich metodą jest spamowanie, które w zazwyczaj przynosi więcej szkód niż pożytku. Pozycjonowanie za wszelką cenę nie jest zatem dobrym wyjściem, a podniesienie takiej strony do wcześniejszej pozycji zajmuje często kilka miesięcy.

W poniższym poradniku po kolei pokażemy Wam jak powinno wyglądać skuteczne i bezpieczne pozycjonowanie stron internetowych. Warto poznać te wskazówki, żeby zawsze być pewnym, że nie daliśmy się nabrać oszustom, których w branży SEO jest wielu.

Dlaczego pozycjonowanie stron jest dziś tak ważne?

Z całą pewnością możemy powiedzieć, że żyjemy w erze Internetu. Przedsiębiorstwa, których strony internetowe są często otwierane, zyskują jeszcze więcej w rzeczywistości. Popularność tych serwisów nie jest wyłącznie kwestią przypadku, lecz dokładnie przemyślanej techniki marketingowej. Metody takie jak pozycjonowanie stron, czy zarządzanie profilem w mediach społecznościowych maksymalizuje możliwości firm na zdobycie wielu nowych Klientów. Czemu pozycjonowanie stron uważane jest za najskuteczniejszą metodę? Argument jest bardzo łatwy w zauważeniu – ilość osób korzystających z wyszukiwarek, którzy za jakiś czas mogą stać się Twoimi Klientami.

Oczywiście nie raz szukałeś usług w sieci. Pewnie używałeś w tym celu wyszukiwarki Google. Po napisaniu konkretnej frazy, np. Hydraulik Toruń, wyświetliła Ci się lista wyników. Idąc tokiem myślenia im wyższym tym lepszy, wybierałeś strony firmowe, które znajdowały się w pierwszej 10. Tak robi ponad ¾ użytkowników wyszukiwarek stron. Normalne jest, że wszyscy zwracają uwagę na pierwsze 10 pozycji na liście wyników wyszukiwania, rzadko kiedy przechodząc na kolejne strony. Podsumowując- podstawowym atutem pozycjonowania, jest szansa zainteresowania swoją witryną większej liczby osób.

Pozycjonowanie stron krok po kroku

Pozycjonowanie strony wpływa na wzrost jej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Witryny ustawiane są w tym rankingu w określonej kolejności, adekwatnie do ich dopasowania z używaną frazą kluczową. Tworzeniem tych wyników zajmują się boty Google, których funkcjonowanie opiera się na wysoce złożonym algorytmie, modernizowanym co jakiś czas. Pozycjonowanie jest zatem bardzo skomplikowaną procedurą, najczęściej poznawaną metodą prób i błędów, gdyż żadna agencja SEO na świecie nie ma pojęcia jak wygląda słynny algorytm Google. Wykonując konkretne działania w kodzie strony i patrząc na zmiany jej pozycji, mam możliwość jedynie domyślać się jakie są czynniki wpływające na skuteczne pozycjonowanie. Warto wyróżnić takie jak:

  • optymalizacja strony – maksymalizacja wydajności i dopracowanie kodu strony sprawią, że określona witryna będzie bardziej czytelna dla botów Google. Ważne jest także ilość słów kluczowych w tekstach na stronie.
  • liczba wyświetleń strony – zadbanie o dużą ilość wysokiej jakości linków zewnętrznych, jak i wewnętrznych sprawi, że podobnie jak zainteresowani usługami Klienci, boty Google także zwrócą swoje oczy na konkretną stronę. Aby zwiększyć bazę linków zewnętrznych możesz postawić własne strony zapleczowe.
  • aktualizowanie wpisów – odpowiednia i zachęcająca treść to jedno, a nowe aktualizacje strony to drugie. Atrakcyjne dla Google strony to takie, na których ciągle coś się dzieje. To także dobry sposób na zachęcenie swoich czytelników.
  • responsywność – jest obecnie priorytetem nr 1, przez to że co raz więcej użytkowników używa urządzeń mobilnych. Strony responsywne dopasowują się do wielkości danego ekranu i zawsze działają szybko, co jest kolejnym plusem dla robotów Google.

Zostały tu wymienione jedynie nieliczne przykłady czynników mających wpływ na pozycję strony w naturalnych wynikach Google. Wiele agencji oferujących pozycjonowanie rozpoczyna współpracę z Klientem od określenia fraz kluczowych. Najlepsi fachowcy pomogą Tobie wyszukać takie słowa, dla których zaawansowany wzrost pozycji strony będzie kwestią czasu. Niektóre firmy zaoferują Ci postawienie własnego zaplecza SEO, lub skorzystanie z ich bazy. Nie jest to zły pomysł. Jest to znak, że agencje te troszczą się o Klienta, a nie naciągają go na nie korzystny spam, który jak już wiecie, może sprowadzić Waszą stronę na złą drogę. Co do kosztów, podstawowe pakiety pozycjonowania zaczynają się już od 100 złotych na miesiąc. Czy jest to duża inwestycja? Nie, jeżeli uświadomisz sobie ilu nowych Klientów możesz zdobyć tylko przez to, że Twoja strona znajdzie się na wyższej pozycji niż strony konkurencji. Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz – efekty pozycjonowania widoczne są dopiero po kilku tygodniach. Jeśli któraś agencja zaoferowała Ci znacznie krótszy czas realizacji, może być to sygnał, że korzysta z nielegalnych metod.

Zależy Ci na bezpiecznym pozycjonowaniu – wejdź na naszą stronę i zacznij współpracę z nami: pozycjonowanie stron

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok