Optymalizacja witryn WWW na WordPress

Sklep internetowy zaprojektowany przez WooCommerce
17 września, 2020
Biuro rachunkowe i Księgowość online
21 września, 2020

WordPress zapewnia wiele funkcji jeśli chodzi o tworzenie witryn WWW, ich budowania oraz prowadzenia. Dzięki funkcjonalnościom WordPressa budowane są strony, które można w prosty sposób rozwijać także ze względu na pozycjonowanie. Żeby optymalizacja strony internetowej na WordPressie była skuteczna, warto sprawdzić różne wtyczki i narzędzia stworzone do optymalizacji oraz {wspierające|wspomagające pozycjonowanie.

Page Speed Insight

Pierwszym narzędziem bardzo korzystnym do optymalizacji witryn WWW jest przygotowany przez Google Page Speed Insight. To narzędzie przede wszystkim analizuje czas, jakiego potrzebuje przeglądarka, by w pełni wyświetlić stronę . Na podstawie danych Google wskazuje ocenę w skali 0-100 punktów. I choć sam Page Speed nie zwiększa pozycji, tak niewielka wartość punktowa może wpłynąć na jej obniżenie. To co ważne w funkcjonowaniu tego narzędzia, to pełna analiza elementów, które wpływają na ten lub inny wynik. Dzięki temu wiadomo, które elementy wymagają zmian. Między innymi warto pomniejszać rozmiary grafik, usuwać elementy blokujące renderowanie, wyrzucać niestosowane już kody CSS, JavaScript lub wtyczki.

Google Lighthouse

Mocno rozwiniętym narzędziem optymalizacji witryn internetowych na WordPress jest również narzędzie Google Lighthouse, dostępne w przeglądarce. Działa w sposób zbliżony do Page Speed Insight, jednak jest nieco bardziej funkcjonalne, ze względu na podział na 5 kategorii. Pierwszą jest performance, czyli wydajność strony. Ocenia witrynę ze względu na jej działanie. Analizuje między innymi czas ładowania strony, wskazuje niepotrzebne kody CSS, JavaScript, wskazuje elementy niezbędne do poprawy, by poprawić wydajność. Drugim parametrem jest dostępność. W tym obszarze ważna jest wygoda użytkownika. Oceniane są między innymi opisy alternatywne, przystępność języka oraz poprawna struktura.

Kolejny parametr – best practices – analizuje opcje strony internetowej z myślą o użytkownikach. Na przykład ocenia możliwość wklejania haseł, sprawy techniczne jak poprawne rozmiary pokazywanych grafik oraz poprawne użycie kodów HTML. Google Lighthouse sprawdza witrynę również na podstawie SEO. Ocenia między innymi obecność meta opisów czy atrybutu alt dodawanego do obrazów. Piąta kategoria, czyli PWA (Progressive Web App) ma za zadanie oceniać, czy strona internetowa zawiera funkcję aplikacji dostępnej offline oraz czy dobrze działa w formie mobilnej. Tak szczegółowy audyt wskazuje wszelkie niedociągnięcia, które trzeba poprawić dla jak najlepszej optymalizacji strony internetowej na WordPressie.

Test My Site with Google

Funkcja Test My Site w przeciwieństwie do Page Speed oraz Lighthouse skupia się w głównej mierze na mobilnych urządzeniach. Najistotniejszej ocenie podlega czas ładowania strony oraz metoda wyświetlania jej na komórkach. Test My Site produkuje ścisły raport pokazujący elementy, które trzeba naprawić. Między innymi wskazuje zasoby utrudniające renderowanie, efektywność JavaScript, a także sugeruje wyłączenie niepotrzebnych narzędzi. Test My Site wskazuje też ulepszenia, które pomogą dopasować stronę do potrzeb użytkownika, na przykład działanie witryny offline dostępnej z każdego urządzenia. Test My Site with Google wskazuje też usprawnienia związane z takimi działaniami, jak szybka rejestracja, logowanie oraz płatności. Google oferuje spory zakres narzędzi wskazujących najważniejsze usprawnienia korzytnie wpływające na optymalizację strony internetowej.

Wtyczki optymalizacji witryn internetowych na WordPressie

Oprócz narzędzi proponowanych przez Google do optymalizacji witryn internetowych na Wordpresie można wykorzystać też zaprojektowane w tym kierunku wtyczki. Używając WordPressa otrzymuje się dostęp do bezpłatnych oraz płatnych wtyczek, które posiadają wiele ciekawych dodatków, wzbogacających strony internetowe. Wtyczki związane z optymalizacją mają za zadanie dodawanie funkcji, które wpływają na jakość strony.

Autoptimize – celem tej wtyczki WordPressa jest optymalizacja od strony kodów CSS oraz HTML. Poprzez tę wtyczkę usuwane są zbędne znaki w kodzie HTML. Za jej sprawą możliwa jest też optymalizacja obrazów i czcionek. Co więcej wtyczka Autoptimize przenosi skrypty w stopkę, w ten sposób pomniejsza czas wyświetlania samej strony.

Yoast SEO – jest wtyczką, jaka ocenia strony, podstrony, wpisy itp. pod względem poprawności elementów SEO np. fraz kluczowych, atrybutów alt, meta opisów i parametrów title. Dzięki tej wtyczce możliwa jest edycja tych elementów, a dodatkowo wtyczka wskazuje poprawnie wykonane elementy i te, które trzeba poprawić w treści, by zdobyć jak najlepsze efekty optymalizacji strony internetowej na Wordpresie.

W3 Total Cache – wpływa na czas wyświetlania strony. Za pomocą dodawanych reguł usprawnia wydajność strony dzięki czemu wczytuje się ona znacznie szybciej. Kieruje tworzeniem cache (pamięci podręcznej), jej usuwaniem i na redukcję kodów np. CSS oraz HTML. Tą metodą przeglądarka zapisuje pliki statyczne w trakcie pierwszego wyświetlenia strony, a przy następnych wejściach wyświetla ją bez obciążania serwera www.

Pozycjonowanie stron

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok