Jak otworzyć sklep internetowy – poradnik

Paintball laserowy a paintball klasyczny
Paintball laserowy – dlaczego warto się skusić?
Grudzień 21, 2017
Pływanie niemowląt i inne aktywności w wodzie
Pływanie niemowląt, rehabilitacje na basenie – postaw na aktywność w wodzie
Styczeń 14, 2018

Ostatnie lata to ciągły rozwój modelu konsumpcjonizmu. Wszyscy chłoną towary, cały czas rozglądają się za czymś nowym i chcą mieć więcej i więcej. Niewiele jest argumentów na to, żeby ta tendencja się odwróciła. Kupowanie ekskluzywnych produktów to pierwsza sprawa, ale bierzemy pod uwagę jeszcze środki czystości, wyżywienie – słowem to, co jest nam nieodzowne do życia. Lwia część osób sprowadza swoje życie do ciągłego zabiegania i dzięki temu, nie ma nawet czasu pójść do sklepu. Dobrym wyjściem może okazać się sklep internetowy – który może przynieść okazałe dochody.

Sklep internetowy – dlaczego i jak?

Sami znamy pewnie spore grono wzorcowych jednostek, nie mających w ogóle wolnego czasu. Nabywają produkty hurtowo w supermarkecie raz na dwa tygodnie, by zaoszczędzić sobie notorycznego wychodzenia po nieodzowne towary. W dzisiejszych dniach przykładowe sieci idą krok dalej i proponują takim osobom przywiezienie produktów do domu.

Powyższa problematyka dotyczy głównie ludzi zapracowanych, tkwiących godzinami w miejscu zatrudnienia. Robi im się źle, gdy należy zrobić chociażby świąteczne zakupy. Tacy ludzie skwapliwie czerpią garściami z korzyści jakie daje e-sklep oraz masowo nabywają upominki dla rodziny i przyjaciół. Mając to na uwadze – stają się oni naszą grupą docelową, jak widać na załączonym obrazku – bardzo szeroką.

Wiemy zatem jaki podstawowy cel zorganizowania sklepu online, obecnie powinniśmy zastanowić się jak on ma wyglądać. Nie ma sensu porywać się z motyką na słońce. Jeśli sklep internetowy ma Wam dać zauważalne profity, wówczas startujemy od tak zwanej analizy SWOT. Rozpatrzenie mocnych i słabych stron, szans i niebezpieczeństw to absolutna podstawa. Odnosi się to zarówno do Waszego nowego sklepu, jak również rywalizujących podmiotów. Powinniśmy zbadać jakie parametry osiągają, gdzie możemy uzyskać nad nimi przewagę.

Krok następny to ustalenie grupy odbiorców. Nie ma tutaj reguły. Założony przez nas e-sklep może być dostosowany do Konsumenta uniwersalnego, który znajdzie coś dla siebie wśród dużej ilości typów towarów, ale również przykładowo zwabiać do sklepu internetowego w głównej mierze żeńskie grono, przez szeroką gamę kosmetyków do wyboru. Wszystko będzie zależeć od tego, jaki plan biznesowy przygotujecie. Rzetelnie przeanalizujcie, czy dotarcie do Klientów z całej Polski lub za granicę jest możliwe z dostępnym budżetem. Jest taka możliwość, że trzeba będzie skupić się na nieco mniejszym terenie – np. województwie.

Nie wolno zapominać, iż otwarcie sklepu internetowego utożsamiamy z działalnością gospodarczą. Opcje w tym przypadku są dwie:

  • Jeżeli otwierasz nową firmę, przymusowo winniśmy zarejestrować działalność gospodarczą – przygotować wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej, uzyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, przypilnować formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeśli otworzyłeś firmę wcześniej, powinieneś wyłącznie nanieść zmianę w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), poprzez dodanie zapisu o handlu w Internecie.

Następna analizowana rzecz dotyczy produktów. Kiedy już podejmiemy decyzję czy nastawiamy się na coś specjalistycznego, z mniej popularnej branży, czy też produkty powszechne, produkowane na olbrzymią skalę, możemy się skupić na starannym wyselekcjonowaniu dostawcy. Solidność, terminowość i bycie godnym zaufania, to musi być lista walorów, na którą musimy zwrócić uwagę. Jest oczywistym, że ważny dla nas będzie też uzyskana jakość w stosunku do wygenerowanych kosztów. Wcale nie musi być tak, że oszczędzając zyskamy, a płacąc więcej z pewnością odniesiemy sukces. Załatwiłeś dystrybutora? Teraz trzeba dopracować informacje dotyczące oferowanych przedmiotów. Co możemy dzięki temu zyskać?

Zanurzamy się w tym momencie w dziedzinę pozycjonowania. Nie możemy się oprzeć tylko na opisach producentów. Gdy chcemy w niedługim czasie zwrotów inwestycji, to w takiej sytuacji trzeba poświęcić czas na unikalne opisy – chwytliwe dla Odbiorców, lecz także zoptymalizowane pod SEO, żeby wyszukiwarka taka jak Google oceniła naszą jakość pozytywnie. Jeżeli nasza treść była już wcześniej gdzie indziej – wyszukiwarka zakwalifikuje nas jako niezbyt atrakcyjnych i nie osiągniemy satysfakcjonującej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcemy oszczędzić czasu i zyskać dobrą jakość opisów, wówczas warto zatrudnić renomowanego specjalistę od SEO, który przygotuje je za nas.

Kiedy już to wszystko mamy – przyszła kolej na zapewnienie Klientom konkretnych form płatności. Do popularnych zaliczamy:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Na pewno będziemy chcieli też zapewnić Partnerom możliwość płatności za pobraniem oraz z góry. Istotnym jest, żeby formy płatności były właściwie zabezpieczone– najlepiej szyfrowaniem. To spowoduje, że zainteresowani będą mieli do nas większe zaufanie.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Wizja jest, znacie już swoją konkurencję, mamy naszkicowany plan działania i odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Przejdźmy zatem do spraw związanych z zapleczem technicznym.

Wybór oprogramowania pod nasz sklep to coś, co może przesądzić o powodzeniu naszych starań. Nie musicie być ekspertami w tej dziedzinie, od czego są doradcy. W niektórych przypadkach starczy choćby darmowe oprogramowanie, lecz jeśli nasz sklep ma się rozwinąć na dużą skalę – przyda nam się full serwis albo indywidualny software.

Domena niekiedy jest dawana w parze z oprogramowaniem, lecz nie jest to reguła. Jeżeli tak nie będzie – to w takiej sytuacji będzie trzeba takową zakupić. Powinna być prosta, rzucająca się w oczy i łatwa do zapamiętania przez Klienta, aby mógł ją bez kłopotu przywołać w rozmowie z przyjacielem .

W temacie hostingu szczególnie skupiamy się na rozmiarze i limitach związanych z transferem – hosting rzecz jasna musi być dostosowany do wielkości i zakresu działania naszego sklepu. Nie możemy się ograniczać do darmowych hostingów – narzucają one zdecydowanie za dużo restrykcji, co utrudni nam pracę.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Strona używa cookies
Ok