Pozycjonowanie i optymalizacja w Google maps

Kubek termiczny contigo - Kubek termiczny na prezent najlepszy kubek do pracy
Termokubek Contigo najlepszy dla Ciebie
3 września, 2020
Okna energooszczędne w budownictwie pasywnym
15 września, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki udostępniane w mapach Google są świetnym narzędziem pomagającym zaistnieć na rynku lokalnym. Dzięki mapom Google mamy dojście do położenia firm z różnorodnych branży. Dzięki temu użytkownik może bez przeszkód odszukać sklep pełen potrzebnych produktów i usług. Aby znaleźć się na liście firm w danej lokalizacji należy uruchomić swoją wizytówkę w mapach Google. Wśród wielu oferowanych usług Google trzeba odnaleźć opcję Google Moja Firma i postępując zgodnie z wskazówkami stworzyć profil. Każdy następny krok przybliża nas do założenia profesjonalnej wizytówki. Wystarczy uzupełnić podstawowe dane jak nazwa działalności czy jej położenie oraz dane kontaktowe, po czym je zatwierdzić. Wypełniona o bazowe dane wizytówka jest opracowana do korzystania. Warto jednak wzbogacić ją o dodatkowe informacje dostępne w kolejnych zakładkach. Finalnym krokiem jest weryfikacja, żeby wizytówka została w pełni aktywna. Mając przygotowaną wizytówkę dobrze pomyśleć o pozycjonowaniu jej, żeby stała się widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować swoją wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google oddziałuje wiele różnych czynników. W głównej mierze duże znaczenie ma odległość od użytkownika. Chcąc znaleźć sklep lub usługi najczęściej kierujemy się tym, jak blisko znajduje się od domu, dlatego wizytówka sprawdza się zwłaszcza na rynku lokalnym. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej klienta, tym większa możliwość na lepszy wynik pozycjonowania. Obok tego istotna jest rozpoznawalność oraz trafność względem słowa kluczowego. Gdy firma jest rozpoznawalna pod konkretnym słowem kluczowym lub opublikowana na jej witrynie treść koresponduje z poszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka znajdzie się wysoko. Możliwości udostępnione w usłudze Moja Firma dają wiele opcji, które mogą pozytywnie zadziałać na pozycjonowanie wizytówki Google.

Wypełnij informacje na temat firmy

Bazowe dane jak nazwa, adres i telefon  należy uzupełnić o następne równie ważne dane, które pozwolą Google dopasować wizytówki do potrzeb użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki powinny być zgodne z danymi ze strony internetowej. Co więcej w nazwie wizytówki można wpisać nazwę firmy razem z ogólną frazą (np. nazwa firmy pozycjonowanie stron WWW). Oprócz tego należy wpisać kategorie i podkategorie, które przybliżą Google oraz użytkownikom profil firmy, tj. jej zakres działań. Niezbędna jest też lokalizacja i obszary działania. W lokalizacji umieszczamy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeśli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy warto dołączyć obszar działania, czyli szerzej np. miasto lub województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie wartościowe jest również uzyskanie atrybutów. Są to atrybuty zespojone z tym jak działa firma. Dla przykładu pokazują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu jest parking albo czy została przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Wadą jest to, że na atrybuty nie mamy bezpośredniego wpływu, ponieważ wstawiane są one na bazie dodanych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Również opinie klientów mocno wpływają na pozycjonowanie. Zdecydowana część potencjalnych klientów nadal wierzy opiniom Google, z tego względu lepiej się o nie postarać i co ważne, często na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom zyskujemy większą szansę, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Umieść produkty, usługi, unikalny opis i zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to najlepsze miejsce, by opisać najistotniejsze atuty firmy, jednocześnie stosując najbardziej dopasowane słowa kluczowe. Pierwsze 250 znaków pokazuje się na wizytówce firmy bez używania przycisku „więcej”, z tej przyczyny należy skupić się nad pierwszą częścią opisu. Co więcej dla lepszego pozycjonowania wizytówki Google należy dodać swoje usługi i produkty. Uzupełnienie profilu tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale również być może przyciągnie większą liczbę potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google wpływa też umieszczanie zdjęć i filmów. Multimedia znajdujące się w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla odbiorców, ale również umożliwiają dodanie tekstu alternatywnego opisującego zdjęcie. Częste dodawanie zdjęć znacząco wpływa na pozycjonowanie.

Publikuj wpisy

Dzięki wpisom w wizytówkach Google zaproponować użytkownikom ciekawych treści, które mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej strony WWW lub sprawdzenia usługi. Wpisy umożliwiają dodanie treści do 1500 znaków i odsyłacz, za pomocą którego możemy linkować do wybranej strony, np. podstrony ze sklepem lub innego miejsca. Wpis w wizytówce oprócz tego, że będzie widoczny przez wiele czasu (w zależności od ustawień nawet na cały rok), może stać się elementem marketingu treści, gdzie będziemy proponować klientom garść ciekawej wiedzy z branży. Systematyczna publikacja będzie traktowana niemal jak wpisy z bloga na stronie, ze względu na co warto przemyśleć zastosowanie tego elementu.

Zdobywanie linków

Linki prowadzące wprost do wizytówki są dość ważnym elementem, który wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. W tym celu warto rozejrzeć się za lokalnymi lub branżowymi forami, katalogami, blogami, portalami czy innymi źródłami, uznawanymi przez Google jako wysokie jakościowo, w których można zostawić link odsyłający. Obszerny profil linków wyśle Google sygnał, że warto umieścić wizytówkę na wysokiej pozycji, ponieważ odnoszą się do niej odmienne wartościowe źródła. Profil linków ma zatem pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok