Pozycjonowanie lokalne – Google Moja Firma i wiele więcej

Depilacja laserowa mężczyzn skuteczne usuwanie owłosienia z ramion i pleców
Skuteczna depilacja laserowa ramion
23 sierpnia, 2017
Pianka PUR - drewno
Pianka PUR – dlaczego warto?
26 października, 2017

Od dłuższego czasu przekonujemy się, że bez skutecznego wypozycjonowania witryny internetowej, szanse na sukces naszego biznesu są stosunkowo nieduże. Całe szczęście, że, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google stworzyło skomplikowany mechanizm, z którego pomocą dotrzemy do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Konsumentów z Twojego sąsiedztwa, nieodzowne jest poprawne wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie wiele elementów, którymi zajmiemy się w tym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – co to jest?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne to promowanie konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z określonego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet wyznaczonej dzielnicy. Zazwyczaj jest tak, że narzędzie wyszukujące potrafi samodzielnie wybadać, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu większe miasto. Możemy to łatwo zweryfikować, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że poszukujemy agencji nieruchomości. Jeżeli osoba wyszukująca jest w w tej chwili w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące wskaże nam najwłaściwiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Badania są jednoznaczne – przeszło 95% Odbiorców poszukuje w pierwszej kolejności spółek i usług z ich okolicy, by móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Powinniśmy uczynić co w naszej mocy, aby trafili na właśnie naszą firmę, ponieważ więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w przyszłości, a przeszło 80% używających smartfonów i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy i usługi. Jeżeli jesteś właścicielem restauracji, obowiązkowo powinieneś zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Tak samo jak w temacie tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale wielce istotną kwestią będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy cyklicznie dodawać teksty oraz pilnować, żeby treści były możliwie jak najwyższej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba teraz pomyśleć nad technikami, które będą charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Utworzenie strony w Google Moja Firma, które szerzej przeanalizujemy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – dołóżmy wszelkich starań, aby wieści o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach połączonych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących firmę – dbajmy o dane, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeśli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wtedy narzędzie wyszukujące potraktuje nas jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Nade wszystko ważne jest założenie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do robienia wizytówek przedsiębiorstw, które działają na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zrobić? Należyte pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że wyszukujący, korzystający z lokalnych słów kluczowych ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, uwzględniającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo założenie wizytówki nie jest relatywnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i odpowiedniej wiedzy.

Aby jeszcze zwiększyć swoje perspektywy na pozyskanie lokalnych Kontrahentów, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest stosunkowo trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać należycie przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć dobry tytuł. Powinniśmy wejść w rolę szukającego i pomyśleć, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najprościej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Po tytule, wzbogacamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – trzeba regularnie je uaktualniać. Następnie ustalamy dla Twojej firmy jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej jako nazwa korporacji. Jeśli już zadbaliśmy o tamte elementy, to zostaje już tylko dobrać dopracowaną grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Należy pamiętać – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość oraz jakość determinują to, na jakiej pozycji znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. Jeśli uda nam się wypracować większą liczbę dobrych opinii, to wówczas będzie miało to bezpośrednie przełożenie na pozyskiwanie nowych Kontrahentów oraz tworzenie dominacji nad konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy przepis, na usytuowanie się w rezultatach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie stron. Nie wiesz od czego zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne z pewnością pomoże Ci poczynić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.

Chcesz wiedzieć więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok