Sposoby serwisowania skuterów

Prawo Jazdy Torun - Szkoła jazdy Torun - Kursy jazdy Torun - Kurs na prawo jazdy kat b Torun - Kurs na prawo jazdy kat c Torun
Praktyczne kursy na prawo jazdy
10 marca, 2017
Usługi transportowe Wrocław Przeprowadzki dla osób indywidualnych i firm
Profesjonalne usługi przeprowadzkowe
13 marca, 2017
serwis skuterów Kymco naprawa Kymco pielęgnacja Kymco

Na co zwrócić uwagę podczas przeglądu skutera?

Większość Zainteresowanych, którzy wyznaczają kupno skutera, niezupełnie zdaje sobie sprawę, jakim sposobem odpowiednio o niego dbać. Od doskonałej pielęgnacji zależy albowiem – krótko mówiąc – jego stan techniczny. Będziemy mieli możliwość go wykorzystywać dłużej, a przejażdżka nim będzie bardziej bezpieczniejsza. Jakie operacje musimy zrobić? Po pierwsze: w ogóle nie torturować silnika niebezpieczną jazdą, czyli z manetką do samego końca, albowiem może to istotnie wzmóc ciepłotę napędu, natomiast w następstwie tego go zrujnować. Też wszelakie popisy kaskaderskie powinniśmy niestety widzieć w mieszkaniu na ekranie peceta albo telewizora. Chodzi tu oczywiście o natychmiastowe hamowanie lub jazdę na pojedynczym kole (najczęściej tylnym). Taka przejażdżka naraża na uszczerbek nasze zdrowie, zaś częstokroć życie, jeśli jest zespolona z fenomenalną prędkością. Przykładowo skuter Kymco należy oczyszczać manualnie. Myjnia ciśnieniowa bynajmniej nie wystarczy, żeby dobrze wyczyścić wybrane elementy (przeważnie te najdrobniejsze). Trzeba spędzić przy skuterze o wiele więcej czasu. Obejrzeć uważnie po każdorazowej wycieczce wygląd jednośladu, np. w lokalizowaniu jakichkolwiek potencjalnych niesprawności. Należałoby wypolerować wydech, ustalić czy gdzieś nie ma korozji oraz czy hamulce są w właściwym stanie. Zaleca się w jeden dzień w tygodniu ustalenie stanu świateł oraz opon. Oprócz tego w żadnym przypadku nie możemy przekraczać dopuszczalnego obciążenia, więc miary ekwipunku, jaki mamy szansę ze sobą wziąć.

Kiedy potrzebny jest serwis skutera?

Wszystko zależy od tego, czy mamy dwusuwowy lub czterosuwowy jednoślad. W przypadku skutera czterosuwowego zapłata niewątpliwie będzie troszkę większa. W przypadku skutera dwusuwowego serwis Kymco mieści w sobie: podmianę oleju w mechanizmie przekładkowym, kontrolowanie stanu zapłonu silnika, kontrolowanie działania układu hamulcowego, analizowanie ciśnienia w oponach, zawieszenia, stanu podświetlenia, czyszczenie napędu i gaźnika oraz wszelakie odmienne integralne czynności, które my indywidualnie zasugerujemy, m in. usunięcie konkretnej awarii. Jeżeli mamy motor czterosuwowy serwis pokrywa również podmianę oleju w silniku, przeczyszczanie filtra oleju oraz dostrojenie zaworów. Należałoby we własnym zakresie zabezpieczać motor przed niepożądanymi czynnikami, np. solą na drodze w trakcie zimy. Wtedy w ogóle nie powinniśmy nią kierować, bowiem sól jest naczelnym warunkiem powstawania korozji na wydechu. Po zimie trzeba wymienić olej oraz odmienne płyny, przykładowo olej chłodzący, przekładniowy oraz amortyzatorowy.

Gdzie najlepiej zrobić serwis motocykla?

Zwyczajny warsztat i ASO posiadają przypuszczalnie tyle samo pozytywów jak i słabości. Trzeba tymczasem poświęcić im chwilę, żeby potem nie żałować nieprawidłowej decyzji. W uwierzytelnionej stacji, w jakiej dokonuje się inspekcji oraz reperacji motocykli, mamy możliwość liczyć na solidność oraz znakomitą jakość wykonywanych usług. Przegląd na każdym kroku jest realizowany identycznie z konkretnym planem, zaś potwierdzeniem jego wykonania jest podkreślenie tego w książce z gwarancją. Klienci, którzy posiadają nowe motocykle Kymco, muszą stawiać się za każdym razem w wyznaczonym z wyprzedzeniem terminie. Jeśli jednoślad będzie posiadał jakąś poważną dysfunkcję, wtedy ASO w ramach gwarancji może wykonać darmową naprawę. Dużym plusem wspomnianego serwisowania jest opcja późniejszej odsprzedaży maszyny za przyzwoitą cenę.

Plusem klasycznych warsztatów jest bezspornie cena. Często w renomowanym warsztacie trzeba zapłacić parę razy więcej za bliźniaczą usługę. Stąd nabywcy jednośladów często wyznaczają reparacje i konserwację naturalnie w tych punktach. Dobrze jest, jeśli mechanik porusza się swobodnie w tej tematyce, np. nabył zawczasu doświadczenie w naprawie poszczególnych typów tych maszyn. Spotkać się można także ze zdaniem: „wie Pan nie będę tej maszyny reperował, bowiem się po prostu na takich problemach w ogóle nie znam”. W tej sytuacji mechanik choćby jest względem nas uczciwy. Niekorzystnym aspektem będzie tu niedostatek kompetencji, który jest podyktowany tym, że nieuwierzytelnione warsztaty nie mają zwyczajnie dostępu do profesjonalnych treningów. A w związku z tym do ważnych wiadomości, np. o niezmiernie złożonej elektronice w konkretnym rodzaju motoru. Mamy szansę w takim przypadku dzwonić do sporej ilości serwisów, z czego najwięcej nawet nie podejmie się wykonania usługi. Autonomiczne punkty powinny jednakże specjalizować się w dziedzinie jednośladów, m in. terenowych i wtedy mamy okazję dostać fajną usługę za przystępną cenę.

Na koniec należy mieć świadomość, że rękojmia od wytwórcy wcale nie obejmuje w szeregu różnych warunków, np. kiedy zainstalujemy w swym skuterze komponenty od nieupoważnionego realizatora lub kiedy niestety nie będziemy stosowali jednośladu zgodnie z przeznaczeniem (np. będziemy przekraczać stosowną prędkość, kierować odważnie na jednym kole). Jeżeli zamierzasz znaleźć dużo więcej zajmujących danych na temat motorów wejdź w ten link – Skuter Kymco

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok