Parkingi lotniskowe w Gdańsku

Instalacje biogazowe biogazownie pochodnie do spalania biogazu odgazowanie składowiska odpadów
System pozyskiwania czystej energii
20 listopada, 2016
Biogazownie pochodnie do spalania biogazu instalacje na biogaz
Budowa instalacji biogazowej
23 listopada, 2016
Parking lotniskowy parking przy lotnisku w Gdańsku parking Bastion przy lotnisku w Gdańsku

Podróż samolotem, czyli co trzeba wiedzieć?

Tak naprawdę ważne są trzy etapy: zamówienie parkingu przy lotnisku, zorganizowanie „ładunku” wedle ścisłych wytycznych oraz odprawa. Parking powinien znajdować się blisko lotniska, byśmy nie musieli przebywać jeszcze nadplanowej drogi z bagażami (czasami bardzo szerokimi). Powinniśmy z wyprzedzeniem przejrzeć niewygórowane oferty na stronach internetowych i wyszukać postój z najatrakcyjniejszym dojazdem i najszybszym dotarciem na lotnisko. Mnóstwo firm zamieszcza na własnych stronach Galerie fotografii oraz filmy, z jakich mamy możliwość łatwo wywnioskować, w jakim miejscu faktycznie znajduje się postój. Trzeba ustalić najbliższe otoczenie, zapoznać się z mapami dojazdu i cennikiem. Jeśli chodzi o ładunek, wówczas należy zaznajomić się z precyzyjnymi wskazówkami dla pasażerów udostępnionymi przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Głównie z ewidencją „rekwizytów” niedozwolonych do przewozu w bagażu kabinowym, zawężoną infografiką poruszającą wnoszenie płynów, rozpylaczy oraz żelów na pokład samolotu. Przed odprawą należy:

  • rozpatrzyć wymogi transportu, mianowicie część umowy między podróżnym oraz przewoźnikiem
  • zweryfikować, czy mamy kompletne dokumenty niezastąpione do odprawy
  • skontrolować, czy nasz ładunek (podręczny, rejestrowany, nietypowy) spełnia wymogi co do wielkości podyktowanych przez przewoźnika
  • zapisać telefon kontaktowy linii lotniczej (ewentualnie do call centre), który będzie potrzebny w przypadku ewentualnych pytań

Należy pamiętać, iż po przybyciu na lotnisko czekają nas dwa istotne kroki: odprawa biletowo – bagażowa oraz kontrola bezpieczeństwa. Stąd zachęca się, by przyjechać na lotnisko sporo przed czasem odlotu. Zatem zarezerwowanie parkingu lotniskowego z dowozem na lotnisko i odbiorem po przylocie jest niezwykle komfortowym oraz skutecznym rozwiązaniem. Dzięki niemu można wygospodarować rzeczywiście wiele bezcennego czasu. Odprawa biletowo – bagażowa zaczyna się w czasie wytyczonym przez przewoźnika oraz jest oznakowana logo przewoźnika, nazwą portu finalnego, numerem rejsu i godziną odlotu. Tylko po odebraniu karty pokładowej oraz nadaniu bagażu trzeba podążyć do kontroli bezpieczeństwa. Potem można spokojnie oczekiwać, aż samolot będzie zupełnie przygotowany do przelotu, natomiast pracownicy obsługi pasażerskiej poproszą nas na pokład.

Warianty ładunków i związane z nimi zastrzeżenia

Pierwszym rodzajem jest ładunek notowany, który jest przemieszczany całkowicie pod opieką przewoźnika. Podstawą zarejestrowania jest przekazanie zawieszki bagażowej, natomiast zastrzeżenia dotyczą zwłaszcza jego masy (nakładane są nadprogramowe odpłatności za większość albo całość ładunku oraz za tzw. „nadbagaż”). Bagaż podręczny wcale nie jest zapisywany i przez cały okres trwania lotu przebywa pod kontrolą podróżnego. Zastrzeżenia w takim przypadku dotyczą masy i gabarytów. Jeżeli nasz ładunek się w nich nie zawiera, zostanie przewieziony jak bagaż odnotowywany. Tymczasem bagaż niestandardowy dotyczy unikatowych przedmiotów, np. instrumentu muzycznego. Doskonałym pomysłem jest niewątpliwie wymierzenie naszego bagażu (jeżeli nie zaopatrzyliśmy się w profesjonalne torby bądź walizki wyprodukowane zgodnie z regułami udzielonymi przez ULC). Mamy szansę to zrealizować w mieszkaniu albo na parkingu lotniskowym, na który trzeba przyjechać dużo wcześniej.

Materiały niedopuszczalne do transportu w bagażu kabinowym i ewidencjonowanym

W ekwipunku podręcznym w żadnym przypadku nie możemy mieć broni palnej (oraz wszelkiej innej broni), obiektów o ostrych końcach bądź granicach, tępych instrumentów, wyrobów wybuchowych, substancji palnych, chemicznych, trujących, płynów i artykułów o podobnej lepkości. W ekwipunku rejestrowanym nie wolno transportować żadnych artykułów wybuchowych, substancji zapalnych, chemicznych oraz toksycznych.

Do broni palnej należą, m. in. broń bojowa oraz sportowa (pistolety maszynowe, myśliwska broń na kule lub śrut, kusze i łuki, czy urządzenia do uboju zwierząt). Nie wolno transportować toporów, łyżew, noży do krojenia lodu i pierzchni, nożyczek o długości ostrza powyżej 6 cm czy urządzeń budowlanych, przykładowo stalowe łomy czy piły (przynależących do klasy przedmiotów o ostrych krawędziach lub brzegach). Do instrumentów tępych przynależą kije do krykieta, pałki elastyczne lub sztywne, wiosła do kajaków, czółen i innego sprzętu pływającego, itp. Zagrożeniem dla zdrowia pasażerów i załogi są także zapalniki, gaz i pojemniki na gaz, lont prochowy i detonujący, fajerwerki, rakiety sygnalizacyjne i inne materiały pirotechniczne, oraz napoje alkoholowe o stężeniu powyżej 70% na jednostkę (czyli grupa: artykuły wybuchowe oraz substancje łatwopalne). Poza tym na pokładzie samolotu w ogóle nie mogą znaleźć się kwasy i alkalia, chlor, ”gaz pieprzowy”, gaśnice, zakażona krew, a także żele, pasty, emulsje (np. pasty do zębów, zupy, czy inne produkty o zbliżonej konsystencji.

Bagaż rejestrowany nie może zawierać zwłaszcza dwóch ostatnich typów obiektów, mianowicie artykułów eksplozyjnych oraz substancji toksycznych i chemicznych.

Jeżeli jesteś zainteresowany ofertą postoju w okolicach lotniska w Trójmieście, kliknij w ten odsyłacz – parking lotniskowy Gdańsk

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok