Większość Zainteresowanych, którzy wyznaczają kupno skutera, niezupełnie zdaje sobie sprawę, jakim sposobem odpowiednio o niego dbać. Od doskonałej pielęgnacji zależy albowiem – krótko mówiąc – jego stan techniczny. Będziemy mieli możliwość go wykorzystywać dłużej, a przejażdżka nim będzie bardziej bezpieczniejsza. Jakie operacje musimy zrobić? Po pierwsze: w ogóle nie torturować silnika niebezpieczną jazdą, czyli z manetką do samego końca, albowiem może to istotnie wzmóc ciepłotę napędu, natomiast w następstwie tego go zrujnować. Też wszelakie popisy kaskaderskie powinniśmy niestety widzieć w mieszkaniu na ekranie peceta albo telewizora. Chodzi tu oczywiście o natychmiastowe hamowanie lub jazdę na pojedynczym kole (najczęściej tylnym). Taka przejażdżka naraża na uszczerbek nasze zdrowie, zaś częstokroć życie, jeśli jest zespolona z fenomenalną prędkością. Przykładowo skuter Kymco należy oczyszczać manualnie. Myjnia ciśnieniowa bynajmniej nie wystarczy, żeby dobrze wyczyścić wybrane elementy (przeważnie te najdrobniejsze). Trzeba spędzić przy skuterze o wiele więcej czasu. Obejrzeć uważnie po każdorazowej wycieczce wygląd jednośladu, np. w lokalizowaniu jakichkolwiek potencjalnych niesprawności. Należałoby wypolerować wydech, ustalić czy gdzieś nie ma korozji oraz czy hamulce są w właściwym stanie. Zaleca się w jeden dzień w tygodniu ustalenie stanu świateł oraz opon. Oprócz tego w żadnym przypadku nie możemy przekraczać dopuszczalnego obciążenia, więc miary ekwipunku, jaki mamy szansę ze sobą wziąć.
Wszystko zależy od tego, czy mamy dwusuwowy lub czterosuwowy jednoślad. W przypadku skutera czterosuwowego zapłata niewątpliwie będzie troszkę większa. W przypadku skutera dwusuwowego serwis Kymco mieści w sobie: podmianę oleju w mechanizmie przekładkowym, kontrolowanie stanu zapłonu silnika, kontrolowanie działania układu hamulcowego, analizowanie ciśnienia w oponach, zawieszenia, stanu podświetlenia, czyszczenie napędu i gaźnika oraz wszelakie odmienne integralne czynności, które my indywidualnie zasugerujemy, m in. usunięcie konkretnej awarii. Jeżeli mamy motor czterosuwowy serwis pokrywa również podmianę oleju w silniku, przeczyszczanie filtra oleju oraz dostrojenie zaworów. Należałoby we własnym zakresie zabezpieczać motor przed niepożądanymi czynnikami, np. solą na drodze w trakcie zimy. Wtedy w ogóle nie powinniśmy nią kierować, bowiem sól jest naczelnym warunkiem powstawania korozji na wydechu. Po zimie trzeba wymienić olej oraz odmienne płyny, przykładowo olej chłodzący, przekładniowy oraz amortyzatorowy.
Zwyczajny warsztat i ASO posiadają przypuszczalnie tyle samo pozytywów jak i słabości. Trzeba tymczasem poświęcić im chwilę, żeby potem nie żałować nieprawidłowej decyzji. W uwierzytelnionej stacji, w jakiej dokonuje się inspekcji oraz reperacji motocykli, mamy możliwość liczyć na solidność oraz znakomitą jakość wykonywanych usług. Przegląd na każdym kroku jest realizowany identycznie z konkretnym planem, zaś potwierdzeniem jego wykonania jest podkreślenie tego w książce z gwarancją. Klienci, którzy posiadają nowe motocykle Kymco, muszą stawiać się za każdym razem w wyznaczonym z wyprzedzeniem terminie. Jeśli jednoślad będzie posiadał jakąś poważną dysfunkcję, wtedy ASO w ramach gwarancji może wykonać darmową naprawę. Dużym plusem wspomnianego serwisowania jest opcja późniejszej odsprzedaży maszyny za przyzwoitą cenę.
Plusem klasycznych warsztatów jest bezspornie cena. Często w renomowanym warsztacie trzeba zapłacić parę razy więcej za bliźniaczą usługę. Stąd nabywcy jednośladów często wyznaczają reparacje i konserwację naturalnie w tych punktach. Dobrze jest, jeśli mechanik porusza się swobodnie w tej tematyce, np. nabył zawczasu doświadczenie w naprawie poszczególnych typów tych maszyn. Spotkać się można także ze zdaniem: „wie Pan nie będę tej maszyny reperował, bowiem się po prostu na takich problemach w ogóle nie znam”. W tej sytuacji mechanik choćby jest względem nas uczciwy. Niekorzystnym aspektem będzie tu niedostatek kompetencji, który jest podyktowany tym, że nieuwierzytelnione warsztaty nie mają zwyczajnie dostępu do profesjonalnych treningów. A w związku z tym do ważnych wiadomości, np. o niezmiernie złożonej elektronice w konkretnym rodzaju motoru. Mamy szansę w takim przypadku dzwonić do sporej ilości serwisów, z czego najwięcej nawet nie podejmie się wykonania usługi. Autonomiczne punkty powinny jednakże specjalizować się w dziedzinie jednośladów, m in. terenowych i wtedy mamy okazję dostać fajną usługę za przystępną cenę.
Na koniec należy mieć świadomość, że rękojmia od wytwórcy wcale nie obejmuje w szeregu różnych warunków, np. kiedy zainstalujemy w swym skuterze komponenty od nieupoważnionego realizatora lub kiedy niestety nie będziemy stosowali jednośladu zgodnie z przeznaczeniem (np. będziemy przekraczać stosowną prędkość, kierować odważnie na jednym kole). Jeżeli zamierzasz znaleźć dużo więcej zajmujących danych na temat motorów wejdź w ten link – Skuter Kymco