Google Business wszystko o mapach Google

Wybieramy termiczne izolacje domów Toruń
2 lutego, 2021
E-sklep przygotowany przez WordPress
2 lutego, 2021

Google Business w mapach Google

Dołączenie firmy w wizytówkach na mapach Google, poprzez funkcję Moja Firma stworzoną w Google Business daje sporo korzyści. Pierwszą jest dołączenie precyzyjnego adresu firmy w mapach Google, za sprawą czego potencjalni partnerzy lub klienci mogą wyszukać nas oraz skorzystać z naszych usług bądź zainicjować współdziałanie. Wizytówka Google oferuje sporo praktycznych funkcjonalności, jakie oddziałują na jej pozycjonowanie i widoczność. Poza tym korzyścią wizytówki jest wgląd w szczegółowe statystyki, jakie ułatwiają analizę skuteczności i tworzenie strategii działań. Co więcej oferuje aplikacja Google Business?

Informacje

By klienci mogli bez problemu znaleźć firmę w mapach Google należy wstawić dane w wizytówce praktycznie w każdej rubryce. Zawarte dane są nie tylko istotne dla użytkowników, ale też dla samych algorytmów Google, jakie w pełni uzupełnione strony wartościują wyżej. W informacjach pojawiają się podstawowe dane np. adres, nazwa lub numer kontaktowy i bardziej rozbudowane np. godziny otwarcia, obszar działania, strona WWW, atrybuty i opis firmy. Ten opis firmy jest szczególnie zasadniczym elementem, dlatego że można umieścić w nim nie tylko dane o firmie, ale również słowa kluczowe, poprze jakie firma będzie wyszukiwana.

Wpisy

Czy jest sens dodawać wpisy, gdy na głównej stronie WWW mamy bloga? Jak najbardziej. We wpisach w wizytówkach można umieszczać interesujące treści, jakie dodatkowo zmobilizują użytkowników do zainteresowania się firmą. Nie mamy gwarancji, czy dana osoba od razu dotrze na naszą główną witrynę internetową, z tego względu wpisy w wizytówkach w mapach Google mogą okazać się idealnym miejscem na zaprezentowanie się jako specjalisty w swojej branży. W dziale wpisów w wizytówkach można publikować interesujące mini artykuły (mini, dlatego że miejsca wystarcza na 1500 znaków), oferty, nowe produkty, a także wydarzenia. Ponadto można wzbogacić je o zdjęcia, a także uzbroić w link prowadzący na przykład do listy usług albo najnowszej promocji. Wpis może być bez przerwy wyświetlany przez cały rok.

Opinie

Choć na opinie można wpłynąć tylko zapewniając doskonałą obsługę klienta lub wartościowe usługi, opinie to istotna część wizytówki. Wielu użytkowników sugeruje się opiniami, wybierając sklep lub usługę, z uwagi na co pozyskiwanie pozytywnych opinii wpływa na szersze zainteresowanie potencjalnych klientów. Ponadto dodatnia średnia opinii zachęca Google do wyświetlania wizytówki na jak najwyższej pozycji. Na opinie lepiej odpowiadać i w ten sposób budować dobre relacje z klientami.

Statystyki

Statystyki znajdują się wśród najbardziej przydatnych elementów wizytówek w mapach Google. Poprzez nie mamy wgląd w listy haseł wpisywanych przez użytkowników, na jakie ukazana jest wizytówka. Co więcej dowiadujemy się jak klienci poszukują firmy. Wyszukiwanie bezpośrednie przelicza ilość użytkowników, którzy znajdują wizytówkę wpisując nazwę lub adres firmy. Statystyki pokazują też ilość użytkowników, jacy natknęli się na wizytówkę poprzez kategorie, produkty i usługi albo przeglądając podobne marki. Poza tym można określić liczbę wyświetleń wizytówki w mapach Google lub w samej wyszukiwarce. Wartościowe są również statystyki dotyczące liczbę wizyt na stronie WWW, pytań o trasę i połączeń komórkowych.

Usługi i produkty

Dodawanie usług i produktów do wizytówki w mapach Google pozwala nieodpłatnie pokazać klientom zakres działań firmy. Za pomocą tej możliwości klient wie, czym zajmuje się firma oraz co znajduje się w jej ofercie. Tą metodą możemy zaprosić go do sprawdzenia strony WWW, e-sklepu lub zachęcić go do zakupu usług.

Zdjęcia

Zdjęcia w wizytówce w mapach Google nie tylko ją uatrakcyjniają, ale mają też znaczenie dla jej wyświetlania. Da się umieszczać je do wpisów, produktów, usług. Co więcej mamy możliwość pokazania firmy od wewnątrz i od zewnątrz, a także publikowania zdjęć zrealizowanych podczas pracy lub portretujących personel. Ciekawą możliwością są również zdjęcia 360° oraz pliki wideo.

Czat

Ta funkcja w Google Moja Firma pozwala na szybki kontakt pomiędzy klientem, a firmą. Jedyne, co trzeba zrobić to ściągnąć aplikację Moja Firma na komórkę oraz włączyć funkcję czatu. W tak prosty oraz prędki sposób można wymieniać się informacjami oraz udzielać odpowiedzi na wiadomości klientów. Należy jednak wiedzieć, że czat zda egzamin tylko gdy jesteśmy stale monitorować odbiorczą skrzynkę oraz szybko udzielać odpowiedzi na dostarczone wiadomości.

Witryna

Opcja stworzenia biznesowej witryny poprzez Google Moja Firma, może szczególnie być przydatna dla tych, co dotąd nie zdecydowali się na posiadanie strony WWW. Poprzez business site można stworzyć estetyczną witrynę firmową na podstawie danych wpisanych w wizytówce w mapach Google. Ponadto funkcja Moja Firma zapewnia bazowe narzędzia edycji, jakie pomogą w paru krokach stworzyć estetyczną witrynę firmową. Opcja ta jest w pełni bezpłatna.

Użytkownicy

Prowadzenie wizytówki w mapach Google może stać się bardzo proste szczególnie, że do każdej wizytówki można dołączyć użytkowników nastawionych na ich tworzenie albo uaktualnianie. W ten sposób współpracownicy również mogą dostać dane do wizytówki oraz ją współtworzyć.

Pozycjonowanie wizytówek

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok