Marketing internetowy – zwiększ swoje szanse w sieci

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging
Czerwiec 8, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – Google Moja Firma i wiele więcej
Wrzesień 19, 2017

Jak doskonale wiemy środowisko internetu niesie za sobą bardzo dużo perspektyw w kwestii promocji. Wygląda to na banał, ale w omawianym temacie sprawdzi się świetnie. Marketing internetowy to dziś rzecz niezbędna dla kogoś, kto chce wypromować swoją firmę w sieci. W poniższym tekście zastanowimy się co to jest e-marketing i jakie korzyści mogą wyniknąć z zastosowania takiej odmiany marketingu.

Aby zagłębić się w tematykę związaną z marketingiem w sieci, powtórzmy sobie wpierw na czym polega sam marketing. Wiele osób utożsamia to z promocją konkretnego produktu, ale tak naprawdę jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to złożona strategia, która ma nieść za sobą profity w postaci dotarcia z proponowanym przez nas produktem do możliwie najliczniejszej grupy Konsumentów. Żeby to miało miejsce, należy zatroszczyć się o wiele składników, do których należą skuteczna komunikacja z rynkiem, odpowiednie narzędzia do promowania, określenie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. W przeciągu wdrażania procesu, obligatoryjna jest systematyczna analiza zmian na rynku i reagowanie na potrzeby Klientów.

Marketing on-line – co musisz wiedzieć?

Dzięki rozwojowi technologii powstała specjalna dziedzina marketingu – marketing w sieci, nazywany również e-marketingiem. Czemu jest tak istotny? Przedsiębiorcy i właściciele spółek otwierają się na działania w sieci, żeby skorzystać z plusów internetu i znaleźć więcej Nabywców. Marketing internetowy to suma wszelkich kroków, które znamy z normalnej odmiany marketingu, ale do ich realizacji użyjemy sieci on-line. Gdy nasze metody będą odpowiednie, to sprawi, że pozycja naszej spółki w sieci zdecydowanie ulegnie poprawie, a nasz główny cel – promocja oraz budowanie świadomości marki, połączone z jej pozytywnym postrzeganiem zostanie osiągnięty. Kluczowym narzędziem, z którego będziemy korzystać w e-marketingu będzie strona www naszej spółki. Spośród najbardziej charakterystycznych różnic pomiędzy marketingiem offline, a marketingiem internetowym wyróżniamy w pierwszej kolejności rolę Kontrahenta. Nie będzie ona w tym temacie pasywna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. publikowanie stanowiska na temat naszych działań oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do najważniejszych operacji, z którymi spotkamy się przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– kampanie w mediach społecznościowych
– prowadzenie i pozycjonowanie blogów
– emailing

Analizowaliśmy już dość szeroko pozycjonowanie stron www, natomiast poniżej skupimy uwagę na dwóch gatunkach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam zapewnić ogrom profitów.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta dyscyplina e-marketingu będzie wyjątkowo opłacalna, jeśli naszym celem ma być pozyskanie nowych Odbiorców, lecz po pierwsze –  zbudowanie z nimi długotrwałych i opartych na oddaniu relacji. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing opiera się w szczególności na zamieszczaniu w sieci treści o możliwie jak najwyższym standardzie. Nie chodzi tutaj w dużej mierze o jednostronny komunikat reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Odbiorcy, który zechce zostać z naszą spółką na dłużej. Oczywistym jest, że dużo zależy w tej sytuacji od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Tematyka musi być przystosowana do jej upodobań, zwyczajów i co także ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing widywany jest w różnorodnych formach, np.:

– artykuły merytoryczne,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma naturalnie znaczenie, lecz znacznie większą wagę musimy przykładać do klasy upublicznianych przez nas treści. Kiedy Google zakwalifikuje je jako wartościowe, to wtedy to nasze szanse na bycie wyżej w wynikach wyszukiwania. Zadbajmy, aby teksty były autorskie i nieszablonowe. Jak z części tekstu o content marketingu – najważniejsza będzie wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czym jest?

Ta dziedzina marketingu internetowego zyskuje w ostatnich kilku latach ogromną popularność. Czemu tak się dzieje? Influencer – czyli osoba, która jest autorytetem w promowanej dziedzinie, lub też jest rozchwytywana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub znanego profilu w Social Media, jest w stanie znacząco oddziaływać na hipotetycznych Konsumentów. Gdy dokonujemy selekcji influencera należy się kierować branżą, w której działamy. Jeżeli chcemy propagować sklep odzieżowy, wtedy niezłym wyjściem jest wynajęcie influencera, który spopularyzował bloga na temat mody.

W znalezieniu odpowiedniego influencera mogą pomóc nam fora, grupy na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Nie zapomnij o tym, aby przed zatrudnieniem człowieka do propagowania Twojej spółki, przejrzyście wskazać cele i zastanowi się jaki budżet możesz na to przeznaczyć. Zatrudnienie influencera powinno być fragmentem dużej strategii, która sprawi, że przekonamy do siebie Odbiorców.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak mogliśmy się przekonać, marketing internetowy to temat rzeka. Wiele profitów, ale też mnóstwo pracy do wykonania, jeśli nasza kampania ma przynieść określony rezultat. Nasze działania winny być starannie uporządkowane, a później bezustannie musimy odpowiadać na zmieniające się trendy.

Marketing, pozycjonowanie i wiele więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Strona używa cookies
Ok